Mentine-te in forma dupa 40 de ani!

Varsta nu ar trebui sa fie un impediment pentru ingrijirea corpului tau, ci merita pur si simplu sa fie luata in considerare atunci cand ne antrenam, mancam sau planificam obiceiuri pentru a mentine silueta. Prin urmare, astazi iti prezentam cateva trucuri pentru a fi in forma dupa 40 de ani .

Daca doresti sa te mentii in forma sau sa incepi de la zero pentru a-ti ingriji corpul dupa 40 de ani, ar trebui sa stii ca nimic nu este imposibil, dar pentru a nu neglija sanatatea vom incepe prin a comenta cateva generalitati de care sa tinem cont daca vrem sa ne pastram atractivitatea fizica in ciuda trecerii vremii.

In aceasta perioada, organismul are nevoie de:

Proteine – carne, peste, oua, produse lactate. Carbohidrati – cereale integrale, legume, fructe Grasimi – ulei din seminte de rapita, ulei de masline, peste gras Vitamine si minerale, fructe si legume.

Specialistii au intocmit o lista cu alimente care, incluse in meniul zilnic, te mentin in cea mai buna forma, ba chiar te pot ajuta sa slabesti pana la 5 kilograme/an. De exemplu, somonul este bogat in calciu si vitamina D, avand o valoare nutritionala ridicata, ceea ce ajuta la mentinerea siluetei. 

Nu este indicat sa slabesti rapid

Dupa 40 de ani, un regim drastic de slabire duce la accentuarea ridurilor. Atunci, la ce bun o silueta de invidiat si un ten imbatranit? In plus, regimurile drastice sunt mult mai “obositoare” si pot deveni nefaste pentru organism, in special pentru sistemul osos, deoarece se poate instala osteoporoza. Specialistii au ajuns la concluzia ca persoanele aflate la regim care au inlocuit bauturile acidulate cu apa cu lamaie au slabit cu doua kilograme mai mult fata de persoanele care nu au facut acest lucru. 

Nu-ti schimba modul de viata!

Asadar, este bine sa te axezi pe regimuri usoare, echilibrate, care-ti permit sa-ti pastrezi silueta. Altfel spus, evita regimurile disociate, proteinele si consuma dulciuri cu masura. In weekend, seara, poti manca, de pilda, pui, cartofi sau fasole verde. Daca doresti sa slabesti, mananca pui si fasole verde, iar daca preferi cartofii in loc de fasole, renunta la paine. Atentie insa la schimbarile care pot avea loc in organism dupa varsta de 40 de ani. Din cauza procesului hormonal modificat, poate creste pofta de mancare. Atunci cand simti nevoia sa rontai ceva, nucile sunt cele mai indicate. 

Cateva exercitii care te ajuta sa slabesti

Dupa varsta de 40 de ani, nu renunta la exercitiile fizice. Daca vrei sa eviti acumularea kilogramelor in plus, nu uita de miscare. Ideal ar fi, daca esti o fire sportiva, sa dedici 3-4 ore pe saptamana miscarii. De pilda, doua ore de jogging sau inot si una sau doua ore de gimnastica. Atentie, nu este obligatoriu! Daca nu-ti place sportul, incearca mersul pe jos. O ora pe zi, mers  la pas normal, aproximativ cinci kilometri, are acelasi efect ca si sportul asupra sanatatii tale, precum si asupra mentinerii unei greutati corporale normale.     

Principalul lucru de luat in considerare in sala de gimnastica este sa ne ingrijim corpul de stresul pe care antrenamentul il poate provoca, prin urmare, este recomandabil sa efectuezi intotdeauna o incalzire eficienta, pentru a proteja articulatiile si muschii de posibile leziuni cauzate de frig munca.