De ce este somnul atat de important pentru copii

Somnul este esențial pentru sănătatea mentală și fizică a copilului dumneavoastră. Academia Americană de Pediatrie estimează că problemele de somn afectează 25-50 la sută dintre copii și 40% din adolescenți. Înțelegerea nevoilor lor de somn este primul pas spre oferirea unui somn mai bun pentru copiii dvs. Printr-o combinație de igienă de somn, rutine adecvate vârstei și o atenție deosebită la orice tulburări de somn, vă puteți ajuta copilul să obțină somnul de care are nevoie să crească puternic și sănătos.

Somnul este o parte esențială a rutinei fiecăruia și o parte indispensabilă a unui stil de viață sănătos. Studiile au arătat că copiii care obțin în mod regulat o cantitate adecvată de somn au îmbunătățit atenția, comportamentul, învățarea, memoria și sănătatea mintală și fizică generală. Daca nu obțineți suficient somn, atunci acest lucru poate duce la hipertensiune arterială, obezitate și chiar depresie.

Ce se întâmplă când copiii nu dorm suficient?

Pe https://ibebe.ro/ afli o multime de lucruri interesante despre importanta somnului in viata unui copil. Un copil care doarme putin poate să fie grumpy și hiperactiv, cu efecte care pot imita ADHD. Somnul poate afecta, de asemenea, capacitatea copilului dvs. de a acorda atenție, cu ramificații pentru performanța lor în școală. Chiar și restricția minimă de somn poate avea efecte asupra vieții de zi cu zi a copilului dumneavoastră.

Potrivit Academiei Americane de Pediatrie (AAP), un sfert dintre copiii sub vârsta de 5 ani nu primesc un somn adecvat. Acest lucru este îngrijorator deoarece somnul sărac în copilăria timpurie a fost legat de rinita alergică și probleme cu sistemul imunitar, precum și anxietatea și depresia. Există, de asemenea, dovezi că somnul slab în copilărie poate purta viitoare riscuri cardiovasculare sub formă de obezitate, diabet și hipertensiune arterială.

La adolescenți, somnul inadecvat poate avea efecte pe termen lung asupra performanței academice și asupra sănătății mintale. Asociația Medicală Americană, Departamentul de Sănătate și Servicii Umane din SUA și Academia Americană de Pediatrie consideră că pierderea somnului cronică la adolescenți este o problemă de sănătate publică. Este un factor de risc pentru abuzul de substanțe și problemele de sănătate mintală, precum și problemele mai imediate, cum ar fi accidentele de mașină și rănile sportive. Mai multe despre importanta somnului iti prezinta si specialistii de pe alexradescu.ro.

Care este cantitatea recomandată de somn pentru un copil?

Variază în funcție de vârstă. Academia Americană de Pediatrie recomandă:

Sugari sub 1 an: 12-16 ore

Copiii cu 1-2 ani: 11-14 ore

Copiii 3-5 ani: 10-13 ore

Copiii cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani: 9-12 ore

Adolescenți cu vârsta de 13-18 ani: 8-10 ore

Stabilirea unei rutine consistente de culcare este importantă. Rutina ar trebui să înceapă în mod ideal în același timp în fiecare noapte. De îndată ce soarele coboară, copilul ar trebui sa se pregateasca de somn. Opriți utilizarea ecranelor cu cel puțin o oră înainte de culcare. Faceți o activitate familială liniștită, cum ar fi citirea unei cărți scurte. Dacă copilul dvs. se trezește în timpul nopții, mergeți înapoi în camera sa, cat mai putin agitata posibil. Mai multe despre importanta somnului la copii, afli de pe qbebe.ro.