Metode de relaxare si reducere a stresului

Stresul, anxietatea sau depresia sunt considerate afectiuni definitorii ale secolului in care traim, cauzate in special de stilul de viata. Ritmul agitat de zi de zi, grijile, volumul mare de munca, problemele legate de relatiile personale, sunt doar cateva dintre factorii care influenteaza echilibrul mental al unei persoane.

Daca in ultimele doua luni ai avut parte de palpitatii, insomnii, tremur usor al mainilor, lipsa poftei de mancare sau apetit crescut, stari de oboseala excesiva, ameteli, este foarte probabil sa te afli intr-o perioada stresanta care iti provoaca anxietate. Desigur, trebuie mai intai eliminate afectiunile fizice ale caror simptome pot fi cele enumerate mai sus.

In cazul in care treci printr-o perioada mai grea, nu stii cum sa mai faci fata stresului si vrei sa ai un control mai bun asupra mentalului, poti lua in considerare dintre sfaturile enumarate mai jos.

Alimentatie sanatoasa

Alimentatia joaca un rol important in modul in care ne simtim fizic, dar si psihic. Astfel, se recomanda evitarea consumului excesiv de zahar, un obicei nociv pe care il deprindem mai ales in perioadele stresante. Inlocuieste nevoie de dulce cu fructe, suc de fructe sau prepara deserturi in casa folosind indulcitori naturali.

Pentru reducerea anxietatii este bine sa consumi alimente bogate in acizi grasi esentiali, cum ar fi Omega-3 si Omega-6. Peste, nuci, seminte si uleiurile naturale sunt ideale pentru o alimentie sanatoasa.

De asemenea, este de preferat sa renunti la consumul prea mare de cafea, mai ales daca suferi de insomnii si stari de agitatie. Poti bea in schimb un ceai aromat de iasomie sau sunatoare, care au rol de calmare si relaxare.

Exercitiile fizice

Nu este de mirare ca auzim si citim peste tot sa facem cel putin 30 minute de miscare in fiecare zi. Dincolo de beneficiile dovedite pentru sanatatea fizica, miscarea fizica este un mod placut de relaxare, deconectare si petrecere a timpului liber.

Prin miscare fizica se intelege orice activitate care iti face placere si te motiveaza – ciclism, inot, alergat, sala, aerobic, yoga, dans, plimbari, etc. In timpul acestor activitati corpul elibereaza endorfine, ceea ce induce o stare de bine si placere la nivel mental.

Efectele sunt cu atat mai puternice, daca ne formam un program de miscare fizica pe saptamana. Simpla rutina de a te intoarce la activitatea respectiva calmeaza creierul si confera un sentiment de siguranta.

Muzica si sunete relaxante

Este dovedit faptul ca ascultarea de muzica regleaza ritmul cardiac, reduce din starile de anxietate si poate ajuta la tratarea insomniilor. In ceea ce priveste genul de muzica, gusturile nu se discuta, asa ca asculta ceea ce iti face placere.

Un mod simplu de a iesi din starea de angoasa la finalul unei zilei lungi si grele. Inainte de culcare poti incerca sa pui pe fundal niste sunete specifice din natura sau alte zgomote care te relaxeaza la nivel de subconstient si te ajuta sa adormi mai repede si mai bine.

Exista numeroase aplicatii pe care le poti descarca pe telefon, pentru a-ti gasi acele sunete potrivite pentru starea in care te afli.

Rutina si ritualul

Mintea gaseste intotdeauna siguranta in momentul in care ne intoarcem repetat la obiceiuri care ne fac bine. Unii specialisti recomanda realizarea unei liste cu obiective clare de realizat pentru a doua zi. Scrie aceasta lista inainte de culcare si las-o pe noptiera.

Dimineata, primul lucru pe care il vei face va fi sa citesti aceasta lista si sa ai o viziune clara asupra a ceea ce ai de facut. Nu ii vei mai da mintii ragazul de a incepe sa face scenarii, sa se ingrijoreze fara rost sau sa se agite inainte de incepe ziua. Poate nu va functiona din primele zile, dar te asiguram ca daca vei fi constant, rezultatele vor aparea cu siguranta.

Aromoterapia

Un mod placut si parfurmat de a te relaxa la finalul unei zi este cu ajutorul esentelor de uleiuri naturale. Gasesti cu usurinta vase speciale de aromoterapie si sticlute cu esente. Pentru un somn linistit sunt ideale esentele de iasomie si lavanda, iar pentru o stare de bine se recomanda portocala, Ylang ylang, lemnul de santal.

Daca locul iti permite poti aduce aceasta metoda de relaxare si la birou. Ai nevoie doar de cateva picaturi parfurmate, o lumanare pastiluta si magia aromelor incepe sa lucreze pentru tine.