Gimnastica pentru picioare mai suple

Flexarea picioarelor cu ajutorul barei, genuflexiunile pe aparat, presa pentru picioare, fandarile, toate vor avea darul sa-ti modeleze membrele inferioare. Daca respectam regula de aur, adica executam constant un set mic din aceste exercitii, rezultatele vor fi vizibile in cateva saptamani.  

Pentru a avea o mai mare flexibilitate in picioare, este necesar sa efectuati exercitii pentru a spori aceasta capacitate fizica, care devine, de asemenea, foarte importanta pe masura ce trec anii. Spre deosebire de alte abilitati fizice precum rezistenta sau forta, flexibilitatea incepe sa scada devreme in viata. Aceasta, desigur, are consecinte asupra muschilor si articulatiilor. Dar nu va faceti griji, aici va vom impartasi cateva exercitii simple care va vor permite sa cresteti flexibilitatea picioarelor.  

Cine doreste sa evite alergarea (pe vreme rea sau, in sala, la stepper), pentru ca oboseste excesiv, poate alege aparatele speciale pentru picioare. Este nevoie de o pregatire prealabila care va fi discutata cu antrenorul. In functie de cerintele tale, instructorul va sti ce miscari sunt necesare pentru intarirea musculaturii membrelor inferioare, cu grija, pentru a nu obtine acolo unde nu e nevoie marirea masei musculare. Vasile Gabriel, instructor la Gym House, explica in ce constau cele mai eficiente exercitii la aparate, dar si cum sa facem genuflexiuni corect, acasa. De asemenea, specialistul spune ca cel mai bine ar fi ca flexarea picioarelor sa ne intre in obisnuinta, ajungand sa le executam mereu, dimineata, la inviorare.

Flexarea picioarelor cu ajutorul aparatului. Pozitia initiala – sezand cu mainile pe langa corp, lasate in jos, lejer, picioarele asezate pe greutatile aparatului, cu laba piciorului sub acestea.

Pozitia finala – ridicarea cu picioarele a greutatilor de pe aparat, restul corpului ramanand la fel pozitionat.

Flexare cu gantere. Pozitia initiala – in picioare, se tin ganterele cu mainile in lateral, jos.    Pozitia finala – flexam pe rand picioarele, continuand sa tinem ganterele la fel cu mainile.

Pe aparat, exercitiu combinat pentru partea superioara a pulpelor si pentru fese. Pozitia initiala – culcat pe burta, intins pe aparat, labele picioarelor stau sub greutatile aparatului.

Pozitia finala – ridicam cu picioarele greutatile aparatului, la nivelul permis de propria mobilitate, fara sa fortam.

Flexarea picioarelor cu ajutorul barei. Pozitia initiala – in picioare, se tine bara in pozitie orizontala cu ambele maini, picioarele stau drept, usor departate.

Pozitia finala – fandam usor in fata, ca si cum am impinge bara cu mainile in jos. Partea superioara a pulpelor si gambele sunt bine tensionate in acest exercitiu.

Genuflexiuni care pot fi facute si acasa. Pozitia initiala – cu picioarele departate, mainile lateral, in jos.

Pozitia finala – flexam cat putem, ca la orice genuflexiune, fara sa fortam. Repetam de 15 ori.

Pozitia initiala – pe aparat tip presa, intins pe spate, cu picioarele stranse. Mainile prise de manerul aparatului.

Pozitia finala – cambram si impingem cu picioarele.

SFAT!

Picioarele usor departate, la nivelul umerilor, se coboara pana cand coapsele ajung paralel cu solul. Privirea mereu in fata, spatele drept, iar la elementele executate la verticala bustul trebuie sa fie perpendicular pe sol.